středa 21. února 2018

Co se mi (ne)povedlo v roce 2017....přísliby a vyhlídky pro rok 2018 - část III. Jaký bude rok 2018?

Krásný čtvrtek všem,

konečně tu máme třetí a poslední díl miniseriálu o mém roce 2017.

Jaký bude tedy rok 2018? Bude takový,  jaký si ho udělám. A já mám v plánu si ho udělat co nejlepší (chtěla jsem napsat fajn, ale to je málo).

Neočekávejte ode mě žádná konkrétní čísla, předsevzetí, mety. Nicméně nějaké plány, sny  a vize mám. Vlastně jsem už o nich psala na svých FB stránkách začátkem ledna a světe div se, nastala v nich změna a to dost nečekaná.

Tady jsou:
  • Čisté stravování. Na této vlně se vezu již delší dobu. V podstatě jsem přestala používat protein, umělá sladidla a zero sirupy. Moje tělo je nepotřebuje. Jídla si připravuji z čerstvých potravin, maximálně použiji konzervovaná rajčata, kokosové mléko, fazole apod.
  • Whole30. Začala jsem toto pondělí, tedy 19.2.2018. Dřív než jsem předpokládala. Nechci to už odkládat. Už nechci čekat až, až, až....dám to i s těma oslavama a já nevím s čím ještě. Je to jen o hlavě. Zatím si věřím. Něco jsem si o tom načetla, ale rozhodně jsem nepřečetla vše, možná někdy méně znamená více. Uvidíme. Plánuji udělat vždy týdenní sumář na blog, včetně jídel, popisů pocitů apod. Co je moje hlavní motivace? Vyřešit svůj vztah k jídlu. Stále bojuji s množstvím, když si dám večer víno jako pomyslnou tečku za pracovním dnem, musím si k tomu dát sýr, šunčičku, ořechy. Tohle chci změnit. Stále mám tendence se přejídat, byť zdravým jídlem A taky chci přijít na souvislost konzumace určitých potravin a mého atopického ekzému, který sice se změnou jídelníčku ustoupil, ale zcela nezmizel a občas mě dokáže potrápit. Tímto děkuji Ivetě a Lídě za nedělní popostrčení, jedem v tom totiž spolu. Ony mě vždycky dokázaly nasměrovat ve správný čas tím správným směrem.
  • Nové kolo. Chci si pořídit tzv.fitness kolo. Znáte? Jízdu na kole miluji už léta, mám stařičké horské kolo, ke kterému mám citový vztah a nezbavím se ho. Ale na takovou tu svižnou jízdu po silnici si chci pořídit něco živějšího. A už mám vybráno. 
    To je ono: Specialized Sirrus 
  • Jóga. Stále chci pravidelně zařazovat jógu. Dělá mi dobře na těle i na duši. Mám moc ráda on-line lekce s Lesley Fightmaster. Pokud začínáte, má program i pro úplné začátečníky. Mrkněte ZDE.
  • Běh. A tady nastala nevídaná změna. Přes můj komplikovaný vztah k běhu a i přes to, že jsem na začátku roku tvrdila, že prostě běhat nebudu, a když už, tak pro zpestření...piánko, tak se těším na jaro až vyběhnu, dokonce mě to láká ven už teď a první malý pokus už proběhnul. Mám vyhlídnuty už i nové boty. No nechápu to, vy ano? 
    Moje oblíbená značka běžeckých bot Asics
  • Triatlon. Tady nastal zajímavý vývoj. Euforie, letargie, těšení. Asi si to dám letos znovu. Ale jen ten jeden závod. Pokud to půjde, bude chuť i motivace,  budu si to dávat každý rok jako test fyzických sil. Je tam skvělá atmosféra a pro ten zážitek a pocity "po" to fakt stojí.
    Stálo to za to...a bude stát zase
  • Vlasy. Už jako malá holka jsem chtěla být princezna. Princezna s dlouhýma vlasama. Nikdy jsem je neměla. Rodiče mě pořád nechávali stříhat nakrátko. Celý život jsem nakrátko. Možná proběhlo pár mikádoidních epizod, neměly však dlouhé trvání. Hřívu (kterou fakt nemám) do půlky zad neplánuju. Zkouškou mojí výdrže bude opět mikádo. Tentokrát to dám. Mám našlápnuto. 
    Tohle se mi líbí moc a tam to směřuje
  • Knížky. Chci minimálně udržet tempo četby, možná i trochu přidat. Zařekla jsem se, že tak půl roku  do knihkupectví nepáchnu, protože knížek jsem si koupila za poslední rok opravdu hodně. Ale nevím, jestli to vydržím. Blíží se Velký knižní čtvrtek a to je se mnou ámen.
  • Blog, psaní. Po loňské zkušenosti, kdy se mi nepodařilo zvýšit frekvenci příspěvků na blog, ani vylepšit jeho vzhled, si vlastně vůbec netroufám něco plánovat či slibovat. Stačí, že chci. Fakt jo. Ale bacha, letos už je toto třetí článek a chystá se čtvrtý, vlastně bude celý miniseriál o mém prvním Whole30. Blýská se na lepší časy. Určitě. A možná bude i něco více, než jen články. Sama jsem zvědavá, kam se to všechno pohne.
  • Kurz poradce pro výživu. Ano i já. Bohužel nebo bohudík? Nevím. Každopádně si kurz chci udělat a to u Ronnie akademie, protože jsou podle mě nejlepší. Profesionálové, co jdou s dobou. Chci mít vzdělání v oboru, který mě baví. Nevím, zda někdy budu komerčně masově poskytovat služby výživového poradce. Kurz si chci udělat především pro sebe a pro to, abych trochu zvýšila odbornost a profesionalitu mých výlevů zde.
  • Více společného sportu s rodinou. Jelikož je dceři už 10 let, tak se nám to daří. Je skvělým parťákem na kolo, do bazénu (to už od malička), miluje běh a chce klusat od jara se mnou. A bůh ví, možná se díky ní do běhu zamiluju. Dceru vedeme s manželem ke sportu od malička, zkusila už téměř vše. Nakonec zakotvila u házené, byť je spíše éterická a drobná. Ale baví jí to a to je hlavní. 
  • Zdraví. Nejdůležitější bod. Chci si zachovat pevné zdraví. Moje snahy mají jednoznačnou motivaci a tou je zdravé tělo a zdravý duch. Už to nedělám jen pro ten pohled do zrcadla. Ono to sice nikdy neomrzí, když se vidíte v padnoucím oblečení, štíhlá, pevná. Ale to by nikdy nemělo být na úkor zdraví, jak fyzického, tak psychického. Myslím, že dělám, co můžu. Mám samozřejmě rezervy. Měla bych víc spát, sprchovat se studenou vodou, méně pít víno a kafe a chodit  na masáže a k fyzioterapeutovi. To by ale se mnou pak nebylo k vydržení, byla bych dokonalá a ve 115 letech by mě museli zastřelit. A to nechci.  

Nooo.... pěkná soupiska, rozhodně obsáhlejší než vloni. Už teď jsem napnutá, jak to všechno dopadne. Těším se. Moc.

A jaké jsou Vaše plány, cíle, vize, předsevzetí (no fuj) pro rok 2018? Máte nějaké? Nebo necháváte věci plynout jen tak? 

Pište, moc ráda si počtu. 

Vaše 

JS 

2 komentáře:

  1. Ahoj Jituš, to jsou samé parádní plány. Je zajímavé jak se cesta ubírá různými pěšinkami ale stejně směr je podobný. Dobré kolo bude určiťe paráda. Já se těším,až se uapracuji a občas pojedu do práce na koloběžce. Mám podobné zkušenosti s jídlem.Whole si myslím Tě velmi potěší,mě se v něm libilo. Jen mít trošku více prostoru na vaření,ale z jídelníčků Lucky Grussové se dá čerpat pořád. Těším se moc,až se malý rozjede a rozběhne se mnou.Ten triatlon je super nápad zachovat:-) mam takhle Velkou kunratickou a 21
    4 jdu na zavod urban challenge,mame družstvo tak snad to dame moc netrenuji. Moc rada čtu Tvůj blog,ať se Ti daří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koloběžku jsem ještě nikdy nezkoušela. Je pravda, že Whole chce opravdu plánování a přípravu, pokud člověk nechce jíst je vajíčka, krájenou zeleninu a maso. Ty mety jsou moc fajn, je to dobrá motivace, cíl je takové skvělé zadostiučinění. Držím palce nejen v cílové rovince.

      Vymazat