úterý 3. října 2017

Můj měsíc se Zuzkou Light

Krásný podzimní den všem,

na začátku září jsem se rozhodla, že dám šanci ikoně on-line tréninků Zuzce Light. Ptáte se proč šanci? Pokud mě nějakou dobu sledujete, tak víte, že nejsem úplný nadšenec a fanda všech možných lekcí na YouTube ani jiných on-line tréninků. Je to do jisté míry dáno tím, že jsem sama byla trenér. To je prostě stigma, které Vám jen tak nikdo neodpáře. Hlavně to máte tak hluboce pod kůží, že se toho jen tak nezbavíte a skutečně to velmi ovlivní Váš pohled, názor  a přístup k jiným tréninkům a trenérům.

Zuzku znám virtuáně léta. Vždy, když jsem zkusila nějaký její volný trénink na YT,  byla to katastrofa. Katastrofa pro mě. Vůbec mi to nesedlo, nestíhala jsem jí (no jistě, moje kondička nebyla úplně v TOP formě), nezvládala jsem technicky řadu cviků a kombinací. Výsledkem bylo znechucení. Většinou jsem lekci ani nedokončila. Takže co se stalo, že jsem si na měsíc předplatila její virtuální tělocvičnu ZGYM? Může za to Kristina Čechová a moje blíženecká povaha, která nesnáší stereotyp, miluje změny, novinky a osobní výzvy. Kristina má moc ráda tréninky se Zuzkou, je to na ní i dost vidět (ta postava....ach), často o ní píše i na svém blogu a je velmi oblíbená i v její  FB skupině Moje tělo. Tak jsem tak jednou nezávazně v rozhovoru s ní prohodila, že jí tak chválí, že jí snad zase zkusím....načež Kristi reagovala: "Jestli si zaplatíš ZGYM, tak já snad vyběhnu"(nesnáší běh). A bylo hotovo. Tohle opravdu stačilo napsat jednou.



31. srpna večer jsem se zaregistrovala a zaplatila si měsíční předplatné ZGYMu (je to pouhých 9 dolarů a platbu provedete kartou). Přístup obdržíte prakticky okamžitě po zaplacení, takže jsem se hned vrhla na průzkum všech možných lekcí. Musím říct, že výběr je takřka nekonečný. Můžete si filtrovat lekce podle různých kritérií, což je skvělé - podle náčiní, náročnosti, partie, délky lekce, stylu apod. Nebo můžete zkusit systém týdenního rozpisu lekcí, který je obvykle sestaven tak, že obsahuje HIIT trénink, posilovací trénink s vlastní vahou, posilovací trénink zaměřený na jednu partii, posilování s náčiním a dva pomalejší silově-protahovací tréninky. Je skutečně jen a jen na Vás jaký systém si zvolíte. 

Prvního září jsem začala. Nebudu Vám tady rozepisovat, co vše jsem cvičila, spíše se pokusím o všeobecné zhodnocení.

Celkem jsem odcvičila 23 workoutů. Nepočítám zahřátí a závěrečné protažení, které jsem též občas cvičila se Zuzkou. Převažovaly lekce Bodyweight for Beginners, Tabata Fit Slide for Beginners, Stretch and Tone, občas něco s kettlebellem, gumou a balónem. Byla jsem malinko limitovaná vybavením, protože plnou výbavu mám v tělocvičně, do které jsem se dostala jen jednou. Doma mám jen balón, gumu, hadříky ála slidy a cca před týdnem jsem si donesla z tělocvičny kettlebell.  Bohužel mě v polovině měsíce přepadla lehčí viróza, tudíž jsem si dala na 8 dní pauzu. Přidaná hodnota tedy není úplně kompletní, ale vše doženu v dalších měsících. Pokud jsem mohla, cvičila jsem Zuzku denně, někdy i dva (jednou 3) workouty, nevěrná jsem byla jen dvakrát - jednou s během a podruhé s jógou.


Kdybych to měla zhodnotit co nejstručněji:  jsem velmi spokojená, ne-li nadšená. Můžete si vybrat doslova z tisíce lekcí podle Vašich zvolených kritérií. Každá lekce obsahuje tzv. "Workout Breakdown", neboli představení cviků. Některé lekce to mají jen jako popis, u většiny nových lekcí je krátké instruktážní video. Tudíž mrknete a zhodnotíte, zda je to to pravé, na co máte momentálně čas a náladu. Předejdete tím překvapení a rozčarování uprostřed lekce, což byl můj věčný problém v předchozích pokusech se Zuzkou.

Lekce jsou obvykle velmi intenzivní, tudíž efektivní a ve většině případů Vám nezaberou více než 30 minut. Většina tréninků má dokonce kolem 20 minut. Dejte si pozor na označení lekcí. Pro úplné začátečníky jsou připraveny lekce Bunny Slope, ty jsou volně k dispozici na YT. Nenechte se zmást označením "for Beginners". Takto označené lekce jsou určeny pro středně pokročilé, ač to v názvu nemají. To začátečnické označení totiž znamená, že se jedná o lekce základních cviků a jejich snadnějších variací a kombinací.  No řeknu Vám, že jsem často měla hodně práce je zvládnout. Tohle je možná jediný bod, který bych jinak skvělé Zuzce vytkla. Je to zkrátka matoucí. Můj osobní problém pak je "stíhání" cviků. Musela jsem se často soustředit na provedení a Zuzka už mi utekla. Mě to zkrátka ruší a bourá celý trénink. Tady opravdu doporučuji zhlédnout celý Workout Breakdown, případně si cviky sepsat, nastavit časomíru a jet svým tempem.

Moc se mi líbí to, že Zuzka velmi dbá na formu a provedení cviku. Její "Focus on the Form" je její mantra, kterou od ní uslyšíte téměř u každého cviku. Ona sama je nesmírně precizní a to je pro mě obrovské plus. Je to důkaz naprosté profesionality, která často u jiných trenérů chybí.

Po 30 minutách se Zuzkou ze mě vždycky, ale opravdu vždycky doslova lilo. Nedovedla jsem si představit, že budu cvičit dalších třeba 30 minut. Její krátké tréninky jsou opravdu zcela dostačující. Je to dáno tím, že workouty jsou většinou poskládané z komplexních cviků, těch izolovaných je naprosté minimum. Tím je zajištěna maximální efektivnost celého tréninku. 

Moc se mi líbí celková koncepce stránek. Vše je přehledné, nemusíte umět bůhvíjak anglicky, ale uplně základní znalost se hodí. A navíc Zuzka mluví tak krásnou českou angličtinou, že mám pocit, že na mě mluví svojí/mojí mateřštinou. 

Při mém současném pracovním vytížení jsou pro mě lekce v ZGYMu úplně ideální. Nemám zkrátka času nazbyt, takže cvičení kolem 30 minut je pro mě značka ideál a není v podstatě prostor pro žádnou výmluvu. 20-30 minut denně má čas každý.

Pokud Vás osobnost Zuzky více zajímá, doporučuji shlédnout rozhovor na DVTV v češtině. Její příběh a osobnost  je velmi inspirující. Takový doslava "An American Dream" aneb Jak Zuzka ve světě ke štěstí přišla (ona k němu ale nepřišla, těžce si ho vydřela). Její příběh mi jen potvrzuje jedno dávné moudro, že pokud silnému jedinci budete házet klacky pod nohy, on sice klopýtne, ale záhy se po nich vyšplhá do nebeských výšin. 

Zuzce zůstávám věrná minimálně celý podzim....spíš podzim a zimu. Na jaře mě to bude zase lákat víc na kolo a do běžeckých bot. Ale vlastně kdo ví?

Znáte Zuzku Light? Jak se Vám líbí její lekce? Láká Vás je vyzkoušet?

Pište, moc ráda si jako vždy počtu.

Vaše

JS


6 komentářů:

  1. Ahoj Jitko,
    Moc dekuju za pozitivni recenzi. Kristina mi poslala link tak jsem se musela mrknout :) jsem moc rada ze se ti se mnou tak dobre cvici a doufam ze to tak bude i v budoucnosti - ja se budu snazit! Rada bych vyuzila prilezitosti dat tobe a tvym ctenarkam vedet ze se muzete tesit na uplne novou Workout Series ktera se bude jmenovat Legs Like a Dancer - Nohy jako tanecnice - jak nazev napovi, tyhle workouty se budou soustredit na rysovani svalu na nohach a flexibilitu. Ja sama jsem z tohohle noveho zpusobu cviceni nadsena a jsem si stoprocentne jista ze se to odrazi na nasich prokrocich. Jak jsi uz zminila ve sve recenzi ZGYM je pestra s velkym vyberem ruznych stylu cviceni a ja ackoli isem jendo znameni pred tebou (byk) taky mam rada zmenu a nove osobni vyzvy. Nastesti svet fitness se neustale rozviji, a vetsina z nas (vcetne me) ma porad co vylepsovat takze se nemusime v nejblizsi dobe obavat nudy :) Jsem moc rada ze mam fanousky v Cechach, vsechny vas od srdce zdravim!! Zuzka Light P.S. Jeste jednou moc dekuju Jitko, see you in the ZGYM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi velkým potěšením Zuzko, že jsi zavítala na můj blog, to je překrásné překvápko. Děkuju. Nová série zní skvěle a já se moc těším. Zatím jsem velkým průzkumníkem stávajících starších i nových lekcí, pořád mám co objevovat. Musím upřímně říct, že Tvoje lekce na YT a ZGYM je velký rozdíl. Kdo si nezaplatí ZGYM, nepozná Zuzku, nepozná celý tréninkový koncept, který je z mého pohledu opravdu skvělý-účinný, efektivní. Nemá slabá místa a je v něm vše. Hlavně velký prostor pro progres, variabilitu, vývoj. Jsem moc ráda, že jsem se nechala strhnout, namotivovat k tomu, abych Tvé lekce vyzkoušela. Pro mě je to skutečný objev. Tvé lekce a protokoly Adama Česlíka jsou opravdu něco, co bourá mýty a přináší velký rozvoj. Protože stagnace je smrt. Tělo potřebuje pořád nové a nové impulsy, jinak zakrní. Ještě jednou díky za reakci a těším se na "every day with ZGYM". Přeji krásný podzim, ať se Ti daří.

      Vymazat
  2. Děkuji Jitko za krásnou recenzi :-) jdu do toho ;-) Dlouho se přemlouvam k předplaceni..tohle je impulz proč do toho jít. Zuzce fandím, je to takový můj idol <3 poté

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé. Jsem ráda, že jsem inspirovala. Určitě budeš spokojená, v ZGYMu si každý najde to svoje. Zuzka má progresivní metody. Brzy na sobě poznáš posun.

      Vymazat
  3. Moc děkuju. Jsem ráda, že jsem inspirovala ke změně. Myslím, že budeš spokojená, v ZGYMu si každý najde to své. Držím palce.

    OdpovědětVymazat